zaterdag 25 februari 2012

Hete bliksem

een regennat gezicht



Nooit vergeet ik de dag dat ze vluchtig kuste
vroeg of ik stamppot met zoete appels lustte.
Liefde toch gaat bij voorkeur door de maag;
dus zei ik ja met gebakken  speklapjes  graag.

nee mijn herinneringen zeker ze zijn niet vaag
Ze stond in de kou  weggedoken in haar kraag
nat van de regen haar ogen waren hemelsblauw.
Ik zei: jongedame mag ik een frisse zoen van jou.

Ze pakte m’n arm, sleepte me kordaat mee naar huis
zette er een pan vol water op het elektrische fornuis
lachte maak het je makkelijk ga gerust even chillen
dan kan ik intussen  piepers en zoete appelen schillen.

Dat gebedel om een zoen: ik had direct me je te doen.
Jij hebt gewoon erge trek daar wringt bij jou de schoen.

©c.u.
illustratie: Hein Dijkman


5 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Een hedendaagse date: 'Ga even chillen'.

lebonton zei

erge trek, maar waarin?-;)

Unknown zei

@ZJA: ja dat woord maakt het een beetje up to date maar verder is er veel toch gedateerd en oudbakken

@lebontion: niet in een handvol snikkers vermoed ik

Antoinette Duijsters zei

Hete bliksem, dat is lekker:-)

Athy zei

het werkt aanstekelijk!