zaterdag 29 januari 2011

uit de koers

                                                                  @r.u.


Onvervuld

En toen kwam toch Paaseiland in zicht;
grote beelden ‘t gelaat op zee gericht,
overal! Hoog, lief, klom ik in het want,
zocht ginds sporen van je oog en hand’

Met de droom nog binnen handbereik
werd ik wakker bij het zeven glazen.
De man in het kraaiennest riep: ’kijk’,
daar ligt dan het eiland van de dwazen.’

Het laatste uur van mijn  hondenwacht
had herinnering aan jou de tijd verzacht.
Dat ons schip stranden kon, zag ik pas laat.

Bij Tristan da Cunha, Lelystad of Helgoland:
altijd verbeeldde ik er jou aan de wallekant,
maar de schipper riep dan: ’recht zo die gaat.’

© c.u.

5 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Mooi, maar treurige afloop.

Corrie zei

Werd ik wakker bij het zeven glazen of wakker bij zeven glazen of erna:)

Unknown zei

@Zelfstandig journalist Antwerpen droevig volgens het boekje
@Annet: bij het zeven glazen slaan( er wordt niet gedronken aan boord)

Anoniem zei

droevig

Soli zei

mooi, een eiland van dwazen