dinsdag 27 februari 2018

Reminiscentie




Reminiscentie

In de  fluisterstille morgen filtert het sleepnet
van de taal een mix van letters woorden zinnen
voor 't nichtje dat mijn genegenheid tolereerde,
hetzelfde water zag maar niet wist wat ik dacht.

Met wie ik in daglichte dromen haasje over speelde
ik weet een kleur die jij niet ziet, het was karmozijn.
Ze wees naar het gras en de kleur van‘t rijpe koren,
vroeg wat: zei je nou, ik kon het zo goed niet horen

Schelpen sprongen 3 keer over spiegelend glad water,
later dacht ik,gaan we trouwen.Vrolijk riep ze:doe me
dat na.Ik kon kiskassen keilen en scheren wat ik wou
het ging mis door te weinig spin en onzegbare dingen.

Surfend in de wolken van ’t internet, geeft nu, geen enkel
spoor antwoord nog dat ze leeft of in de eeuwigheid speelt.
©c.u.

3 opmerkingen:

Athy zei

Hele mooie tekst na goed lezen.

Unknown zei

het loopt wat stroef misschien zo hier en daar

Annette zei

Prachtig Cor....het hoeft niet altijd zo makkelijk te zijn....